Workshop voorbeeld

Bovenbouw: Play the groove

In deze workshop gaan de leerlingen zelf muziek maken met allerlei trommels en slagwerkinstrumenten. Onder leiding van een drumdocent ontstaat er stap voor stap een ritme, een groove. Tijdens het musiceren komen belangrijke vaardigheden zoals luisteren, samenwerken, reageren op medemuzikanten en instructies opvolgen aan bod. Daarnaast wordt er gewerkt aan muzikale aspecten als tempo, balans en dynamiek. Een swingende groove is het eindresultaat van deze workshop.

sambaballen - basisschoolmuziek

Onze aanpak

achstenootje - basisschoolmuziek

Graag zijn we 10 minuutjes voor aanvang van de workshop of gastles alvast even in de klas om te observeren hoe de groepsdynamiek is. Zo proberen we goed aan te sluiten bij de situatie in de klas. Met een muzikale opleiding aan het conservatorium en een achtergrond in het regulier- en speciaal onderwijs (zowel een PABO- als een Special Educational Needs opleiding) zijn we in staat om goed in te spelen op de verschillen tussen de leerlingen in een klas.

Werkt u thematisch? Laat het ons weten! Wij kunnen met onze lessen en workshops gemakkelijk aansluiten bij het thema waar de leerlingen op dat moment mee bezig zijn!

1. Enthousiasme

Dit is onze passie!

2. Muziek

Muziek staat altijd centraal!

3. Creatief

We zijn creatief in onze aanpak!

4. “Gewoon doen”

We dóen het gewoon!