Boomwhackers – muziekles op de basisschool!

Boomwhackers zijn vrolijk gekleurde plastic buizen, die ieder een andere toonhoogte hebben. Je maakt muziek door de buizen ergens tegenaan te slaan. Hierdoor kunnen leerlingen zonder enige oefening het instrument bespelen. De eenvoudige manier van bespelen maakt dit slagwerkinstrument zeer geschikt voor het basisonderwijs.

De grote kracht van de boomwhackers schuilt echter in het feit dat je met meerdere muzikanten samen moet spelen om een melodie of akkoorden ten gehore te brengen. Naast muzikale doelen werk je zo tijdens de muziekles ook aan sociaal- emotionele doelen. Leerlingen zijn elke keer weer enthousiast en met een beetje creativiteit van de leerkracht ontstaat al snel vrolijke muziek.

BasisschoolMuziek.nl verzorgt boomwhackerworkshops voor leerlingen van groep 1 t/m 8. Daarnaast kunnen we een schoolteam begeleiden bij het inzetten van boomwhackers tijdens de muzieklessen.

Heeft u interesse? Neem contact met ons op: info@basisschoolmuziek.nl